A magyar online kiskereskedelmi forgalom dinamikus növekedést produkált az elmúlt években. A 2015-ben a webshopok nettó forgalma elérte a 319 milliárd forintot, így a teljes kiskereskedelem 4,1%-át teszi ki az online vásárlás. De nem csak az online vásárlók száma ugrott meg, hanem a külföldről történő online vásárlás is a magyar intenetezők körében.
De a webshop készítés sikere nagyban múlik azon is, hogy milyen rendszerre épül az értékesítés. Hogy sikeressé tegyük a webáruházunkat, fontos, hogy az internetes keresőket (pl. Google, Chrome) használva bárki könnyedén megtalálhassa az Ön webáruházát. Ennek pedig előfeltétele, hogy a legfontosabb kulcsszavakra keresve az Ön webáruháza a keresők találati listáján minél előnyösebb helyen szerepeljen, ezt pedig a keresőoptimalizálással érhetjük el.
Ha egy webáruház nem optimalizálható, akkor a kereső nem látja a webáruházat, és a látogatók is kevés sikerrel találják majd meg. A keresőoptimalizálás a webáruház készítés esetében szükséges, szinte már kötelező. A siker érdekében érdemes a webáruházat optimalizálni és erre kellő pénzt ráfordítani, hiszen ez a legjobb reklám webshopunk számára.