Milyen egy jó marketing szakember?

A magyar reklámügynökségek vadásszák a jó marketing szakembereket. Egy kiváló és a piacvezetők között lévő reklámügynökség számára presztízs kérdés, hogy csak a legjobbakkal dolgozzon egy csapatban. A magyar reklámügynökségek ezért hamar felfigyelnek az őstehetségekre és mindent megtesznek azért, hogy nekik dolgozzanak. Még akár a konkurenciától is képesek elcsábítani a kimagasló eredményeket produkáló kollégákat egy magasabb fizetés és komolyabb jutatások felajánlásával. A reklámügynökség csapatába általában így, vagy ajánlás útján, legritkább esetben meghirdetett pozícióra való jelentkezés során lehet bekerülni. Van néhány olyan tulajdonság, amit az állásinterjú gyanánt tartott elbeszélgetés során kiemelten figyelnek a vezetők. Ilyen például a naprakész ismeretek és a stabil alapokon nyugvó szaktudás, ami nélkül lehetetlen ezen a területen elhelyezkedni és karriert csinálni. Vannak olyan képességek is, amik az iskolapadban is megtanulhatók, de a legjobb, ha a jövendőbeli marketing menedzserünkben ösztönösen megvan. Az egyik iskolában nem tanulható ilyen vonás a határtalan és őszinte lelkesedés, hiszen az igazán nagy marketing szakemberek szenvedélyesek az iránt, amit csinálnak és soha nem fogsz olyasmit hallani tőlük, hogy jaj, ez a munka milyen unalmas.