Gondoljuk újra a 2020-as marketing terveinket

A reklámipar számára is feladta a leckét a globális egészségügyi világválság. Míg az év végi, év eleji előrejelzések igen pozitívak voltak a reklám és marketing szektorra vonatkozóan, a betervezett növekedés nagyon úgy néz ki, hogy elmarad. A katasztrofális helyzet nem csak a magyar reklámipar szereplőit sújtja, a probléma mára már globálissá vált. A külföldi és belföldi utazás is lehetetlenné vált, minden nagy rendezvényt, eseményt lemondtak és ki tudja még, hogy milyen további megszorítások és változások várhatók. Szakértői előrejelzések szerint jó, ha nyár közepére, végére sikerül megfékezni a vírust, de hogy az ezekben a hónapokban sérült gazdaság mikor áll talpra, azt a szakemberek is csak találgatni tudják. A reklámipar az alábbi kulcsfontosságú részekből áll, ezek határozzák meg működését: hirdetési kiadások, marketing és reklám ügynökségek, valamint a gyártó cégek. Az már biztos, hogy a reklámipar is át fog alakulni, a hirdetési platformok közül a digitális hirdetések és a televíziós reklámozás felé. Mivel a lakosság részleges, vagy teljes karanténra kényszerül a világ számos országában, így az emberek több időt töltenek a számítógépük előtt és többet nézik a tv-t is. Ezzel párhuzamosan a fogyasztói magatartásban is átalakulások várhatók. Mindezeket figyelembe véve a marketing és reklám szakemberek tudása és tapasztalata továbbra is elengedhetetlen ahhoz, hogy a megbízóik számára helyénvaló, de mégis figyelemfelkeltő reklámokat hozzanak létre és azokat a megfelelő platformokon való elhelyezéssel juttassák el a célközönség részére.  A hosszú távú stratégiák helyett pedig a rövid távú és rugalmas tervek ideje köszöntött be.